Historien om Samsø Iværksætterforum

Hvordan startede det hele?

Samsø Iværksætterforum startede omkring 2010.
Vi var en flok virksomheder som satte os sammen, idet vi ønskede at have nogen at sparre og ideudvikle med.
Tanken var at vi ville videreudvikle på denne måde at bruge hinanden på, f.eks. i form af en mentorbank, hvor man kunne søge råd og vejledning indenfor lige præcis det man havde brug for, til sin virksomhed.

Tankerne var mange og gode, men hænderne og tiden var små og alle har sin virksomhed at skulle passe også.

Nogle flyttede fra Øen, andre skiftede karrierer og vores lille gruppe blev sat lidt i bero.

For ikke at miste dette gode initiativ helt, startede jeg facebook gruppen Samsø Iværksætterforum. For jeg mener det er vigtigt at vi holder fast i den her tanke med at kunne sparre og rådgive hinanden. Efterhånden er den blevet mere og mere aktiv og idag er vi på snart 200 medlemmer, som alle har det til fælles, at de har virksomhed eller påtænker at starte op.

Men hvorfor ligger den så på glundal.dk?

Samsø Iværksætterforum, har hele tiden været 100% frivilligt og uden nogen form for økonomisk støtte, og indtil videre KUN blevet formidlet på facebook.
Samsø Iværksætterforum skal kunne meget mere fremad rettet (og ikke alle bruger facebook, lige meget), derfor har lagt den under min egen virksomhed.

Det vigtigste at den skal kunne favne alle faggrupper, være fri til at kunne samarbejde på kryds og på tværs, kunne rumme og favne mange forskelligheder og give den nødvendige opløftning til de virksomheder/Iværksættere som har behov for et sådan netværk.

Spørgeundersøgelse om et Iværksætterhus.

Jeg er løbende igang med en spørgeundersøgelse, for at afdække et evt. behov for et Iværksætterhus på samsø. Det har igennem tiden været forsøgt flere gange, men aldrig rigtig blevet til noget.

Dette hus ville skulle bære mange forskellige ting. Kontorpladser, mødefaciliteter, netværkscafé, en daglig ledelse der sørgede for at hele huset kørte for de virksomheder der benyttede sig af det, f.eks. i form af mødebooking, telefonpasning, frokostordning, råd og vejledning, booking af kurser og foredrag.

Tankerne er mange, men kan det bære? Dette vil jeg forsøge at få et overblik over, ved at få så mange udfyldte spørgeskemaer som muligt, over 1 års tid. Det er ligeså relevant for mig, at hører fra dem som IKKE ville benytte sig af det, som at hører fra dem som rent faktisk VILLE bruge det. Er du interesseret i at hører mere, så kontakt mig på ivaerksat@glundal.dk eller tlf. 21698401.