Undgå at blive glemt af dine kunder

Du tænker måske ikke over det, når du har rigtig travlt, og der er masser af kunder, at du skal markedsføre dig.

Jeg har endda hørt kunder sige “Lige nu har jeg så travlt, at jeg ikke har brug for at markedsføre mig, jeg har simpelthen for meget at lave”

Men hvis ikke du tænker lidt mere langsigtet end lige nu og her, så risikere du at dine kunder har glemt dig, når det er lavsæson og der er langt imellem kunderne.

Har du som virksomhed ansatte, skal du også sørge for at der kommer nye opgaver ind hele året, for hvis ikke der er arbejde nok, så bliver du måske nød til at fyre en medarbejder.

Så hvad kan du så gøre?

Fortæl om de produkter du har og hvad du kan tilbyde. Hele tiden. Også når du har travlt.

Og fortæl om det både på din hjemmeside, din sociale medie side, men også i f.eks. de grupper som bruges i dit lokal samfund. På samsø har vi netavis, hjælp hinanden og købs/salg grupper, som har flere tusind medlemmer.

Din konkurrent ved godt hvordan de får fat i dine kunder, så hvorfor ikke komme dem i forkøbet?

De kunder som allerede har vist interesse for din virksomhed, ved at besøge din hjemmeside, Facebookside, eller andre steder, skal enten kontaktes eller udsættes for dine annoncer igen inden lavsæson

Har du kunder som har modtaget et tilbud, men aldrig vendt tilbage, så er det altså på tide at følge op på det nu.

Hvis du f.eks. er håndværker, så er dit arbejde måske sæson betonet, i hvert fald det arbejde du udfører udenfor.

Kunderne skal gøres opmærksom på…..
Du stadig er der
De stadig har et behov
Det er dig, som skal dække det.

Vi må ikke gå ud fra at kunderne ved at vi er der, og at de selv henvender sig, hvis de har brug for at vi skal sælge dem noget.

Det er at hvile på laurbær bladene er over, vi er i en digital verden, hvor det tager et split sekund for din konkurrent at gøre opmærksom på sig selv og vi bliver nød til at gøre mere end vi plejer.


Alt efter hvilke medier dine kunder befinder sig på, så er det vigtigt du er synlig der.

Det kunne være:
På de sociale medier
I avisen
I magasiner
Nyhedsbreve
Online på nettet
Som reklame i postkassen.


Det er meget normalt at du lige pludselig kommer i tanke om, at du skal lægge det her billede du lige har taget af en opgave, ud på Facebook, “endnu en opgave udført” og iøvrigt så går der 1-2 måneder inden du poster igen.

DET DUER IKKE!

Dine annoncer skal have værdi for dine kunder, med noget indhold de kan bruge til noget, noget de kan relatere sig til, som får dem til at kontakte dig og lave en aftale om en opgave.

Nogle kunder skal udsættes for annoncering flere gange, før de beslutter sig for at gøre et køb.

Hvornår dine kunder skal have dine annoncer at se, for at du kan ramme dem på det rigtige tidspunkt, er selvfølgelig nemmest at styre, på de digitale medier frem for de trykte, og de digitale medier er gode triggerer, hvis man gerne vil have en hurtig respons og kunne måle på det.


Men inden du begiver dig ud i den store annonce kampagne, så hav lige en plan først:

Hvad er formålet med din annonce/opslag?
Hvad vil du opnå med den?

Hvem skal den ramme, hvem er din målgruppe?

Hvornår skal du sende til din målgruppe?

Hvad er dine mål?
Hvordan ved du at det var en succes?

Hvad gør dine konkurrenter?

Hvad skal dit indhold være?
Hvad vil du gerne sige?


Hvis det er for uoverskueligt og du ikke ved hvor du skal starte henne, så kontakt mig for en uforpligtende samtale og lad os snakke om hvad du har brug for.