Ved dine kunder, at du er der?

Skrevet i Markedsføring | 0

Kender du det her?
Du har en virksomhed, der har fået et nyt produkt, du ved det er et rigtig godt produkt, men der er måske ikke så mange som køber det, som du kunne ønske dig.
Din konkurrent har måske det samme produkt, men sælger meget mere end du gør? De er gode til at fortælle alle andre at de har det her produkt og får også god respons på det.
Hvad er det din konkurrent gør anderledes? Er det deres markedsføring, er det deres kundekontakt, deres service?

Min pointe er, at hvis ikke du klar over hvordan du får fat på dine kunder, så skulle du måske tage en kig på, hvor de er henne og hvordan de bliver påvirket til at købe.
Hvad gør DU for at få deres opmærksomhed? Er der noget du kunne gøre anderledes for at de køber produktet hos dig, i stedet for hos din konkurrent?

Er dine kunder overhovedet klar over at du har det her produkt?

Er de på de sociale medier – så få lavet nogle opslag, til din målgruppe.
Læser de nyhedsbreve – få sendt ud til dem, at du har det her fantastiske produkt?
Er det personlig kontakt – hvis det er relevant for kunden, når du alligevel har kontakten, så fortæl dem hvad du kan tilbyde?
Går de på din hjemmeside – sørg for at du har den opdateret med seneste nyt?
Læser de trykte annoncer – få lavet den fede annonce, som fortæller om det her fantastiske produkt de simpelthen ikke kan leve uden.

Sørg for at få dit budskab ud de rigtige steder. Det er ikke nok bare at have det gode produkt og så forvente at kunderne skal komme til dig. For så kan det være at de ender med at købe det fra din konkurrent istedet for.