Hold styr på dit hus først

Skrevet i Markedsføring | 0

Jeg er igang med et kursus i digital marketing. Og en af lærerne, Lise Halvskov fra onlinehaj.dk, sagde noget, selvfølgelig helt åbenlyst, men som jeg tror mange alligevel glemmer. (inkl. mig selv)

“Hold styr på dit hus”
Ikke et hus man bor i fysisk, men i dit virksomhedshus. Altså din hjemmeside og din email. Du ejer selv din hjemmeside og din email, men du ejer ikke de sociale medier, som iøvrigt skifter hele tiden. Hvad hjælper det at bruge en masse krudt på markedsføring, på de sociale medier, annoncer i de trykte medier m.m. hvis ikke du har din hjemmeside opdateret, med de informationer som dine kunder skal bruge. Eller du beder dine kunder tilmelde sig dit nyhedsbrev, men du sender aldrig noget ud til dem. Hvis du f.eks. har bygget hele din virksomhed op omkring de sociale medier, så får du måske problemer, når facebook så ændre deres måde at vise dine ting, igen igen. Så sørg for at holde dit hus iorden FØRST!

Hvad kan du så gøre?
Gør dig nogle overvejelser inden du booster dit opslag på facebook, hvor du beder kunderne besøge din hjemmeside eller tilmelde sig dit nyhedsbrev.
Få evt. venner/kollegaer/familie, til at gå din hjemmeside igennem for dig, er der noget der mangler, er der noget som ikke giver mening.
Lav en aktivitetsplan over hvor tit du vil sende nyhedsbreve ud og hvad de skal handle om. Forbered dig, så du ikke skal sidde i sidste øjeblik og finde på noget spontant hver gang. Der er ikke noget galt i, at sende et spontant nyhedsbrev, men det er en god ide at have en overordnet plan, fordelt ud på et år, så kan du også nå at få samlet noget materiale sammen, og blive inspireret til at skrive.

I det hele taget er det en rigtig god ide at have en markedsføringsplan over alt hvad du fortager dig, i løbet af sådan et år. Det giver overblik og ro, til at være kreativ.

Har du slet ikke overblik, eller ved hvor du skal starte henne, så ringer du selvfølgelig bare til mig, og vi kan starte med en snak om dine behov.